جک پارکینگ چیست ؟

جک برقی درب یا جک درب ریموت کنترلی؛ نام های دیگر جک پارکینگی  است .

جک درب ریموتی دستگاهی محکم و مکانیکی می باشد و روی درب های لولایی پارکینگ و کارگاه ها نصب می شود و باعث می شود درب به راحتی با استفاده از ریموت کنترل درب باز و بسته شودو دیگر نیازی نیست که برای هر بار باز و بسته کردن درب از ماشین خود پیاده شوید.

جک ها هم برای درب های تک لنگه و هم دو لنگه استفاده می شوند.

درب اتوماتیک یک لنگه:

 درب های اتوماتیک یک لنگه به صورت نود درجه باز می شوند. این گونه از درب ها برای پارکینگ هایی مناسب اند که فضای کافی برای باز شدن درب از دو طرف وجود نداشته باشد.

درب اتوماتیک دو لنگه:

درب های اتوماتیک دو لنگه همان گونه که از نام شان پیداست، دارای دو لنگه هستند که هر کدام از وسط نود درجه باز می شوند.این درب ها مناسب خانه هایی هستند که فضای کافی از دو طرف برای باز شدن درب باشند. 

اینکه کدام جک را انتخاب کنید به وزن درب و تعداد دفعاتی است که در یک روز درب باز و بسته می شود بستگی دارد.

انواع جک جک های پارکینگی :

1-جک برقی هیدرولیکی

جک برقی هیدرولیکی با استفاده از فشار هوا و روغن کار می کند؛ نسبت به نوع الکترومکانیکی قوی تر هستند و سرعت بالایی هم در حین باز و بسته شدن دارند.

طول عمر جک های هیدرولیکی از الکترومکانیکی بیشتر است و قیمت شان هم گران تر است. مزیتی که جک های هیدرولیکی دارند این است که هزینه نگهداری و تعمیراتشان کم است.

-2-جک برقی الکترومکانیکی

جک های برقی الکترومکانیکی مناسب مکان هایی هستند که رفت و آمد در آن ها کم است. مانند ساختمان های مسکونی.

ساختار جک درب پارکینگ

جک های پارکینگی حاوی دو بازو  و چراغ هشدار هستند که روی درب نصب می شود.هنگام باز و بسته شدن درب چراغ هشدار روشن می‌شود. این نوع جک ها دارای یک ریموت کنترل برای باز و بسته کردن درب های پارکینگ هستند.

برای حفظ امنیت بر روی درب ها یک چشمی نصب گردیده که اگر در هنگام بسته شدن درب هرگونه جسم و خودرویی از مقابل چشمی عبور کند، باعث بازشدن درب شده و از برخورد آن به درب جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.