هوشمند سازی ساختمان چیست؟

ساختمان‌ هوشمند ،دارای مجموعه‌ای از سیستم‌ها در راستای کنترل برخی وسایل برقی و مکانیکی موجود در خانه می باشد که کاهش هزینه‌های مصرف انرژی، افزایش ایمنی و آسایش را برای کاربران ایجاد می کند.

 در فرایند هوشمند سازی ساختمان‌ها می‌توان لوازم و یا سیستم‌های خانه را به یک شبکه مشترک وصل نموده و به‌طور مستقل و از راه دور آن‌ها را کنترل کرد. به‌عنوان‌مثال ترموستات، چراغ‌ها، بلندگوهای صوتی خانه شما، تلویزیون‌ها، دوربین‌های امنیتی، قفل‌ها، وسایل و سایر موارد همه به یک سیستم مشترک وصل شده‌اند که از طریق تلفن هوشمند یا از طریق دستگاه لمسی تلفن همراه قابل‌کنترل هستند

سیستم BMS (مدیریت هوشمند) ساختمان ،درواقع به مجموعه از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهایی اطلاق می‌شود که به‌منظور کنترل یکپارچه قسمت‌های مهم در ساختمان ارائه می‌شود.

 به‌طورکلی وظیفه این سیستم  ، پایش مداوم بخش‌های مختلف ساختمان و اعمال فرمان‌ها به آن‌ها می باشد به طوری که عملکرد اجزاء مختلف ساختمان با یکدیگر متعادل شود

BMS می‌تواند دربرگیرنده تمام سرویس‌های الکتریکی، مکانیکی و حفاظتی ساختمان باشد که این سیستم‌ها در یک نگاه کلی شامل سرویس‌های گرمایش، سرمایش، تهویه مطبوع، آسانسور، نیروگاه برق اضطراری، پله‌برقی، کنترل روشنایی، دوربین مداربسته، اعلام و اطفای حریق، کنترل تردد و بسیاری از موارد دیگر است.

مزایای خانه هوشمند

1. صرفه‌جویی در انرژی و هزینه‌ها

ترموستات‌های هوشمند به سرعت و به طور دقیق گرمایش و سرمایش خانه را اتوماتیک می‌کنند. این کار معمولا باعث کاهش قبض برق مالکان می‌شود.

2. زندگی با سطح آسایش بیشتر

راحتی و آسایش یکی از نکات مهم است. همه‌ی ما به دنبال راحت ساختن زندگی خود هستیم .برای این کار می‌توان از چیزهای ساده‌ای مثل روشنایی هوشمند شروع کرد. اینها می‌توانند با استفاده از دستورات صوتی، قوانین مرتبط با مکان، تشخیص سنسور و یا حتی برنامه‌ریزی‌های ساده، خاموش و روشن شوند.

3.  امنیت در بالاترین سطح در خانه هوشمند

تکنولوژی خانه هوشمند از طریق چراغ‌های متصل، دوربین‌ها و حتی زنگ در می‌توانند به امنیت بیشتر خانه‌ی شما کمک کنند.

4. نظم در رسیدگی به امور خانه

از طریق دستگاه‌های متصل و اتوماتیک برخی از کارهای خسته‌کننده‌ی خانه‌داری را از حوزه‌ی وظایف خود خارج کنیدبرای مثال ماشین لباسشویی که به طور خودکار شروع به چرخیدن می‌کند و یا یخچالی که به محض اینکه حس کند شیر شما تمام شده، به صورت آنلاین شیر سفارش می‌دهد!

5.  سرگرم‌کننده بودن فضای خانه‌های هوشمند.

این تکنولوژی می‌تواند شما را به روش‌های جدید و مهیجی سرگرم و مطلع کند. بلندگوهای متصل همراه با دستگاه‌های دیجیتالی مبتنی بر هوش مصنوعی، می‌تونند موسیقی پخش کنند، اخبار و امتیازات ورزشی را اعلام کنند و حتی می‌توانند به شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.