کلید هوشمند چیست ؟

ظاهر کلید هوشمند مثل همان کلیدهای قدیمی است اما کمی شکیل تر و مدرن تر. این کلیدها تاچ هستند و با لمس انگشت کار می کنند و از نظر عملکرد، ویژگی های پیشرفته ای دارند که در افزایش رفاه در خانه بسیار موثرند. نصب آنها بیشتر از چند دقیقه طول نمی کشد و می توان آنها را در جای همان کلیدهای قبلی و قدیمی نصب کرد.

جنس رویه کلید هوشمند از شیشه و آلومینیوم است و به گونه ای ضد خش طراحی می شود که زیبایی خیره کننده ای در ظاهر این نوع کلید ها ایجاد می کنند، علاوه بر این قوطی کلید هوشمند از جنس ABS است که باعث می شود این نوع کلید ها در برابر ضربه و آتش سوزی مقاوم باشند.

برای نصب کلید هوشمند نیازی به ایجاد تغییر اساسی در جای کلید یا سیم کشی ساختمان نیست و تنها با قرار دادن کابل CAT6 روی قوطی کلید معمولی می توان آن ها را به راحتی تبدیل به کلید هوشمند کرد که از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه تر از کلید معمولی است.

کلیدهای هوشمند یک برنامه یا اپلیکیشن دارند که روی گوشی هوشمند، تبلت و یا کامپیوتر نصب می شود. کلید هوشمند از طریق Wi-Fi به اپلیکیشن وصل شده و شما می توانید همانطور که روی مبل لم داده اید، با گوشی خود آن را کنترل نمایید. این قابلیت محدود به فضای خانه نیست؛ یعنی حتی اگر به مسافرت بروید یا خارج از خانه باشید، امکان آن را خواهید داشت که از طریق گوشی هوشمند خود لامپ ها را در ساعتی از شب روشن کنید تا کسی متوجه عدم حضور شما در منزل نشود.

اکثر اپلیکیشن های کلید هوشمند به شما این امکان را می دهند تا یک زمانبندی برای روشنایی منزل تان ایجاد کنید. مثلا می توانید به کلیدها طوری برنامه دهید که در تعطیلات و دور از خانه هستید، چند لامپ کوچک را در چند ساعت از شب روشن نگاه دارند.

درست است که کلیدهای هوشمند به Wi-Fi خانه متصل می شوند و به شما امکان کنترل روشنایی از راه دور را می دهند .این کلیدها در صورت قطع بودن اینترنت  از طریق لمس صفحه ی کلید هم کار می کنند. ولی دیگر نمی توان آن را از راه دور روشن یا خاموش کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.